Palvelut – graafinen suunnittelu ja markkinointiviestintä

Olisiko nyt aika luoda yrityksellesi tunnistettava ja harmoninen yritysilme? Pysäyttävä taittotyö? Myyvät verkkosivujen sisällöt tai vaikuttava yritystarina? Psst! Mikäli haet suosituinta palveluani, yritysilmeen suunnittelua tai freshausta, klikkaa itsesi suoraan yritysilmesivulle. Muutoin, jatkahan scrollaamista.


Yritysilmeet
alk. 720€ + alv

Joko sinulla on mahtava strategia valmiina ja haluat esitellä sen kohderyhmällesi? Hieno homma – autan sinua mielelläni tästä eteenpäin. Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran, joten tehdään se laadukkaasti ja strategiaasi tukevasti. Yritysilmeet rakennetaan yksilöllisesti, olen kuitenkin hinnoitellut sinulle valmiiksi muutaman suosituimman paketin. (Lue myös blogitekstini yritysilmeen osuudesta markkinointiisi klikkaamalla tästä!)

…tai siirry yritysilmeiden ja logosuunnittelun omalle sivulle klikkaamalla tästä! Avaan siellä tarkemmin yritysilmeen kaikkia osa-alueita referenssien kera.

Graafiseen ohjeistoon kootaan yrityksesi visuaalisen ilmeen linjaukset sekä ohjeet eri elementtien, kuten logon, typografian (tekstin) ja värien käytöstä. Ohjeisto toimii työkaluna ilmeen soveltamiseen ja se voidaan toimittaa esimerkiksi verkkosivujesi tekijöille tai muille toimijoille. Ohjeisto on yrityksen tarpeista riippuen 4-8-sivuinen ja toimitetaan verkkoluettavassa pdf-muodossa. Ohjeisto kootaan visuaalisesti kauniisti uuden yritysilmeesi fontteja ja värejä hyödyntäen. Kirjalliset ohjeet kertovat, kuinka hyödyntää uutta ilmettäsi saavutettavasti.

Hinta on laskettu 3-5 värin ja 2-3 fontin yhdistelmiin, mikäli toiveissa on suurempi kokonaisuus, pyydä tähän erillinen tarjous.

Mikäli haluat yritysilmeeseesi edellämainittujen lisäksi muuta toistuvaa grafiikkaa tai lisäksi vaikkapa verkkosivuleiskan, sekin onnistuu hintaa hiomalla! Kuvaile toiveesi mahdollisimman tarkasti tarjouspyyntöösi. 😊

Brändivärit ovat osa graafista ohjeistoa, mutta haluan tarjota ne myös erillisenä ohjeistonaan, sillä värit ovat mieleenpainuvan logon lisäksi tärkein osa yrityksesi ulkoasua. Värit ovat sanatonta, mutta sitäkin tärkeämpää viestintää. Väreille tehdään (kuten graafiseen ohjeistukseenkin) huolellinen kontrasti- ja saavutettavuustarkistus, jotta väriyhdistelmät eivät ota silmiin ja sopivat myös värisokeille. Ohjeisto on toiveistasi riippuen 2-3 sivuinen ja toimitetaan verkkoluettavassa pdf-muodossa. Ohjeisto sisältää kaikki tarvittavat koodit sekä sanalliset ohjeet, kuinka värejä tulee yhdistellä saavutettavasti.

Hinta on laskettu 3-5 värin yhdistelmiin, mikäli toiveissa on suurempi kokonaisuus, pyydä tähän erillinen tarjous.

Layoutini eli verkkosivujen ulkoasusuunnitelmat ovat käytettävissäni olevan sisällön mukaisesti mahdollisimman realistisia ja selkeitä, sekä helposti toteutettavissa olevia. Layoutit suunnitellaan vain pöytäkonenäkymään, lopullinen toteutus ja mobiilin optimointi on verkkosivujen toteuttajan vastuulla käytettävissä olevien resurssien mukaisesti.

Hintaa ja aika-arviota varten tarvitsen mahdollisimman tarkan tiedon siitä mitä toivotaan. Kysy tästä siis erillinen tarjous, mikäli valmispaketeista ei löytynyt sopivaa.

Otan myös layoutien suunnittelussa huomioon yhdenvertaisuuden ja visuaalisen saavutettavuuden, jotta sisältösi tavoittaisi myös heikkonäköisemmät.

WordPress verkkosivut saatavilla jälleen 2026, yhteistyönä Inka Raudaskosken (Injan) tekemänä. Kysy tarvittaessa lisää info@eanamedia.fi. Tutustu tarkemmin suosittuun yhteistyöpakettiimme ja Inkan referensseihin injanin sivustolla.

Logo on yrityksesi allekirjoitus ja visuaalinen kulmakivi joka kannattaa teetättää aina ammattilaisella. Logossa ei kannata käyttää valmiselementtejä joita ei voi välttämättä brändätä itselleen tekijänoikeuksien vuoksi. Saatat myös tarvita logosi useassa eri tiedostomuodossa, esimerkiksi jos aiot painattaa logoa. Logo voi olla pelkkä teksti, tai kuvitettu.

Logon ikoni on logon lyhennelmä, jota voi käyttää pienemmissä kuvakkeissa, joihin isompi tekstilogo ei mahdu tai muuttuu epäselväksi.

Logo ja ikoni toimitetaan jpg, png, pdf ja tarvittaessa eps -muodoissa ohjeiden kera. Saat selkokielisen ohjeistuksen, kuinka voit hyödyntää mitäkin tiedostomuotoa ja miten ne toimivat parhaiten.

Käyntikortti on ehkä jo joillekuille vanhanaikainen, mutta oikein toimiva muistijälki yrityksesi palveluista silloin kun keskustellaan ja verkostoidutaan kasvotusten – liiketilassasi, vapaalla tai vaikkapa messuilla. Käyntikortti toimitetaan painovalmiina pdf-muodossa.

Pohjat someen tai mainoksiin onnistuvat helposti esimerkiksi käyttäjäystävällisen ja helpon Canvan sekä Adobe Expressin kautta. Luon sinne tarvitsemasi pohjat, joiden sisältöä voit muokata sovitusti joko ilmaisversiolla tai maksullisella versiolla.

Pakettivaihtoehdot eivät ole kiveen hakattuja, eli laitahan vaan tarjouspyyntöä jos sinulla on erilainen kokonaisuus mielessäsi! Hintaa ja aika-arviota varten tarvitsen mahdollisimman tarkan tiedon siitä mitä toivotaan. Työstä luodaan kirjallinen sopimus. Jee, odotan innolla viestiäsi!

(Huom! Hinnat on suunnattu pk-yrityksille – pidätän oikeuden hinnan muutoksiin suuremmille yrityksille, joille työn näkyvyys ja rahallinen arvo/hyöty on myös suurempi.)

Yritysilme
Laaja
1570€ + alv

  • Graafinen ohjeisto
  • Saavutettavuusohje
  • Verkkosivulayout
  • etusivu + sisäsivu
  • Logo + ikoni
  • Käyntikortti
  • tai 5 somepohjaa


Sopii sinulle, joka tarvitset kaiken – jolla on jo tekijä sivuille tai teet ne itse, mutta haluat helpottaa projektia ulkoasusuunnitelman avulla.

Yritysilme
Sopiva
1050€ + alv

  • Graafinen ohjeisto
  • Saavutettavuusohje
  • Logo + ikoni
  • Käyntikortti
  • tai 5 somepohjaa


Sopii sinulle, joka haluat luoda tai uudistaa brändisi visuaalisen ilmeen yleisesti hyödynnettäväksi kaikkeen materiaaliisi. Myös halutessasi someen!

Yritysilme
Kompakti
900€ + alv

  • Graafinen ohjeisto
  • Saavutettavuusohje
  • Logo + ikoni


Sopii sinulle, joka haluat luoda tai uudistaa brändisi visuaalisen ilmeen yleisesti hyödynnettäväksi kaikkeen materiaaliisi.

Yritysilme
Kevyt
720€ + alv

  • Brändiväriohjeisto
  • Saavutettavuusohje
  • Logo + ikoni


Sopii sinulle, joka tarvitset logon rinnalle brändivärit tunnistettavuuden luomiseksi.


Kirjoitustyöt
Kysy tarjous!

Viliseekö sanat silmissä, eikä oikein jaksa tai kerkeä kirjoittaa helppolukuista ja myyvää ammattijargonia? Eipä se mitään, olen täällä juuri sinua varten. Näppämistöstäni irtoaa tekoälyvapaata ja tarvittaessa älyvapaatakin kotisivujen tekstisisältöä, myyntitekstejä, yritystarinoita, referenssihaastatteluita, hakukoneystävällisiä blogiartikkeleita tai vaikkapa kolumneja. Lisätiedoissa esimerkkihintoja.

Esimerkkihinta 1.
400-600 -sanainen blogiartikkeli 500€ + alv, työ sisältää huolellisen taustatutkimuksen ja aiheeseen tutustumisen.

Esimerkkihinta 2.
400-600 -sanainen referenssihaastattelu – minä kysyn ja sinä tai joku muu vastaa. Koostan tästä mielenkiintoisen ja helppolukuisen artikkelin, jota voi hyödyntää esimerkiksi verkkosivuilla yritystarinana 550€ + alv.

Esimerkkihinta 3.
Verkkosivujen tekstisisältöjen ja samalla sisältörakenteen luominen, kun sinulla on jo sisältöä, mutta kaipaat sen jäsentelyä ja apua sivuille tulevaan asiajärjestykseen.
Alk. 100€ + alv / sivu
– hinta riippuu käsiteltävästä ja toivotusta tekstimäärästä.

Kotisivujen tekstisisältö voi olla esimerkiksi juuri tällaista, mitä luet tällä hetkellä. Palveluiden tai tuotteiden kuvauksia, yrityksen historiaa tai henkilökuvauksia.

Referenssihaastattelut toimivat erinomaisen hyvin juurikin edellämainituissa henkilökuvauksissa. On helpompi kertoa itsestään ja osaamisestaan kun joku muu kysyy ja muotoilee vastauksen helppolukuiseksi. Referenssihaastatteluita voi hyödyntää toki myös esimerkiksi yksittäisissä artikkeleissa tai yritystarinassa.

Hakukoneystävällinen blogiteksti sisältää yli 500 sanaa ja sen tarkoituksena on miellyttää sisällöllään ja sanavalinnoillaan hakukoneita. Tutustun huolellisesti aiheeseen ja teen tekstiä varten huolellisen taustatutkimuksen. Mikäli olet teettänyt avainsanatutkimuksen, voimme hyödyntää myös sitä.

Kolumni irtoaa melkein aiheesta kuin aiheesta. Kolumni ei ole pitkä, mutta sen tarkoituksena on herättää huomiota ja lukijassaan tunteita.

En käytä teksteissäni tekoälyä.

Lopullinen työn hinta määrittyy työn laajudesta ja sen suorittamisen aika-arviosta. Hintaa ja aika-arviota varten tarvitsen mahdollisimman tarkan tiedon siitä mitä toivotaan ja onko erityisesti blogisisältöä varten vaadittava tieto kuinka helposti saatavilla (esim. aihetta sivuavat lähdeluettelot). Työstä luodaan kirjallinen sopimus. Odotan innolla viestiäsi!

(Huom! Hinnat on suunnattu pk-yrityksille – pidätän oikeuden hinnan muutoksiin suuremmille yrityksille, joille työn näkyvyys ja rahallinen arvo/hyöty on myös suurempi.)


Logosuunnittelu
alk. 350€ + alv

Hyvin suunniteltu logo on selkeälinjainen, käyttötarkoitukseensa sopiva ja sitoutuu brändisi visuaaliseen ilmeeseen. Logo voi koostua pelkästä tekstistä, tai tekstistä ja kuvituksesta. Logon ikonia eli lyhennelmää voi käyttää pienemmissä kuvakkeissa, joihin isompi tekstilogo skaalautuu liian pieneksi. Logon mahdollinen värillinen versio vedostellaan brändiväriesi mukaisesti – huomioithan, että brändivärisuunnittelu kuuluu muutoin vain yritysilmepalveluihini.

Mitä hintaan sisältyy? Suunnittelen logot Adoben ammattiohjelmistolla hyödyntäen lisenssiini kuuluvaa fonttikirjastoa ja luoden kuvituksen itse. Logoa ei siis tehdä esim. Canvalla tai tekoälyä promptaamalla, vaan saat täysin yksilöidyn tuotteen. Tekstilogoissa muovaan fonttiin asetteluiden lisäksi persoonallisuutta ja ilmettä – sellaisenaan se ei lähde koskaan eteenpäin, ellei asiakas näin itse toivo.

Suunnittelen alkukartoituksen perusteella ensimmäisiin vedoksiin 4-8 käyttökelpoista logovaihtoehtoa, eli kyse ei ole nopeasta sutaisusta ja parista hahmotelmasta, vaan vedokset ovat jo alusta alkaen laadukkaat ja vaihtoehtoja on useampi, jotta voit olla varma päätöksestäsi. Huomioithan, että rajattoman vedostelun ehtona on, että etenemme kohti olemassaolevaa visiota.

Vedostelemme myös ikonin eli logon lyhennelmän, jota voi käyttää pienemmissä kuvakkeissa, joihin kokonainen logo ei mahdu tai muuttuu epäselväksi (esimerkiksi verkkosivujen ikoni). Tekstilogon ikoni muodostetaan alkukirjaimista, kuvituslogon ikoni alkukirjaimista tai kuvituksesta.

Logo ja ikoni toimitetaan jpg-, png-, pdf- (CMYK / high quality print / preserve Illustrator editing capabilities -asetuksin) ja eps -muodoissa. Myös Pantone-värin määrittely on mahdollinen kirkasvärisille painotuotteille. Logo toimitetaan 1-3 toivotussa värissä – vähintään niin, että logo toimii sekä tummaa että vaaleaa taustaa vasten. Saat selkokielisen ohjeistuksen, kuinka voit hyödyntää mitäkin tiedostomuotoa ja miten ne toimivat parhaiten.

Hintaan kuuluu vähintään 100% musta ja 100% valkoinen versio, sekä halutessasi värillinen versio. Muussa värityksessä hyödynnetään brändisi graafista ohjeistoa / antamiasi värikoodeja. Mikäli tilaat logon irrallisena, huomioithan siis, ettei hintaan kuulu brändivärisuunnittelu ja logon värikoodien erittely. Tämä on osa aiemmin mainittua yritysilme-palvelua.

Miksi? Minulle on tärkeää, että logo toimii kontrastiltaan sitä pohjaväriä vasten, mihin se on tarkoitus sijoittaa. Väritys on tärkeä osa brändin tunnistettavuutta, siksi en halua vetää hatusta ja vedostella värejä pelkkään logoon, sillä tällä tapaa en voi taata logon toimivuutta. Pystyn takaamaan laadun vain kokonaisuuden ja kontrastit huomioivan värisuunnittelun avulla – luonnollisesti tämä vie enemmän aikaa kuin pelkkä logon muodon suunnittelu. Siksi yritysilmeen suunnittelu brändiväreineen on oma erillinen palvelunsa.

(Huom! Hinnat on suunnattu pk-yrityksille – pidätän oikeuden hinnan muutoksiin suuremmille yrityksille, joille työn näkyvyys ja rahallinen arvo/hyöty on myös suurempi.)

Logosuunnittelu kuvituksella
420€ + alv

Logosuunnittelu
tekstillä

350€ + alv

Kaupan päälle
logon ikoni

0€


Taittotyöt
Kysy tarjous!

Esitteet, mainokset, lehdet, flyerit, julisteet, käyntikortit, lahjakortit, etiketit, kirjat ja muut vastaavat projektit painovalmiina pdf-tiedostoina. Ammattitaidolla luotu onnistunut painovalmis taitto lisää teoksen kiinnostavuutta ja tuo sen selkeästi kohderyhmälleen esille. Lopullinen työn hinta määrittyy työn laajudesta ja sen suorittamisen aika-arviosta. Lisätiedoissa esimerkkihintoja.

Esimerkkihinta 1.
4-sivuinen A5 esite valmiilla tekstisisällöllä ja kahdella painovalmiiksi käsiteltävällä kuvalla 280€ + alv.

Esimerkkihinta 2.
Kaksipuolinen käyntikortti valmiiksi vektoroidulla logolla 160€ + alv.

Esimerkkihinta 3.
150 -sivuinen tekstikirjan taitto ja kansisuunnittelu alk. 1800€ + alv.

Esimerkkihinta 4.
200 -sivuinen työkirjan (eli erilaista taulukkografiikkaa tai kuvitusta sisältävän kirjan) graafinen suunnittelu, taitto ja kansisuunnittelu alk. 3000€ + alv.


– Lehtien taitot 30-70e + alv / sivu.
– Lehtien kansisuunnittelut alk. 200e
– Kirjojen taitot 8-25e + alv / sivu.
– Kirjojen kansisuunnittelut alk. 200e

Hintaa määrittää teoksen levikki ja mahdollinen graafinen suunnittelu, tekstisisällön suunnittelu, kuvitus, kuvien painovalmiiksi käsittely tai oikoluku.

Taittotyö koostuu typografiasta, kuvista ja/tai muista visuaalisista elementeistä. Taittoon kuuluu myös kuvien painovalmiiksi käsittely. Ellei kuvia löydy itseltä, käytössäni on kuvapankkeja ja mahdollisuus kuvittaa työ myös itse tekemälläni grafiikalla. Tarvittaessa autan myös muussa taiton tekstisisällön luomisessa ja hiomisessa.

En käytä taittoihin valmiita pohjia, vaan jokaiselle asiakkaalle luodaan uniikki ja yksilöllinen tuote, jossa toki huomioidaan tarvittaessa yrityksen muu graafinen ilme tai graafinen ohjeistus. Taitto valmistetaan Adoben ammattiohjelmistoa hyödyntäen.

Huomioitavaa on, että valmistan painovalmiin tuotteen, mutta en tarjoa painatusta.

Hintaa ja aika-arviota varten tarvitsen mahdollisimman tarkan tiedon siitä mitä toivotaan, onko sisältö esimerkiksi asettelua ja käsittelyä vaille valmista vai kuuluuko mahdolliseen projektiin myös sisällön tuottaminen. Työstä luodaan kirjallinen sopimus. Odotan innolla viestiäsi, taitto on parasta hommaa ikinä!

(Huom! Hinnat on suunnattu pk-yrityksille – pidätän oikeuden hinnan muutoksiin suuremmille yrityksille, joille työn näkyvyys ja rahallinen arvo/hyöty on myös suurempi.)


Muokattavat pohjat
Kysy tarjous!

Helposti itse muokattavat ja oman brändi-ilmeesi mukaiset pohjat someen, mainoksiin, sisäiseen viestintään tai mitä ikinä keksitkään. Muokkausalustana voi toimia toiveistasi riippuen esimerkiksi suosittu ja käyttäjäystävällinen Canva, josta löytyy myös ilmaisversio. Lisätiedoissa esimerkkihintoja.

Esimerkkihinta 1.
5kpl 4:5 -pohjaa Canvaan yrityksesi graafisen ohjeistuksen tai muun yleisilmeen mukaan 160€ + alv.

Esimerkkihinta 2.
5kpl 4:5 -pohjaa Canvaan ilman ohjeistoa 270€ + alv.

Esimerkkihinta 3.
10-sivuinen esityspohja Canvaan yrityksesi graafisen ohjeistuksen tai muun yleisilmeen mukaan 350€ + alv .

Lopullinen työn hinta määrittyy työn laajudesta ja sen suorittamisen aika-arviosta. Hintaa ja aika-arviota varten tarvitsen mahdollisimman tarkan tiedon siitä mitä toivotaan, onko olemassa graafinen ohjeisto jota noudatetaan ja millä muokkausalustalla haluat muokata pohjia. Työstä luodaan kirjallinen sopimus. Odotan innolla viestiäsi!

(Huom! Hinnat on suunnattu pk-yrityksille – pidätän oikeuden hinnan muutoksiin suuremmille yrityksille, joille työn näkyvyys ja rahallinen arvo/hyöty on myös suurempi.)


Vakkarigraafikko ja yhteisprojektit
Ota yhteyttä!

Tarvitsetko osa-aikaisen ja vähennyskelpoisen art directorin, graafikon ja/tai copywriterin ilman työntekijän kuluja? Tuleeko yrityksellesi tasaisesti tarvetta sisällön luomiseen, eikä aika riitä millään? Stressivapaa suositus tälle palvelulle! Keskustellaan ja hiotaan yhdessä sopiva kuukausisuunnitelma, joka vapauttaa sinut stressistä. Autan myös mielelläni mm. verkkosivujen tekijöitä asiakkaan visuaalisen ilmeen luomisessa – lue kuitenkin lisätiedoista ehtoni.

Vakkarigraafikko voi olla loistava ratkaisu, kun tarvitset oman yrityksesi markkinointia varten silloin tällöin vähennyskelpoisen luovan alan ammattilaisen ilman työntekijän kuluja. Kun yrityksesi markkinoinnin hoitaa sama luotettava tekijä, sisältösi pysyy yhtenäisenä ja laadukkaana.

Luomme yhdessä yksilöllisistä tarpeistasi kirjallisen sopimuksen ja sovimme selkeän ja stressittömän aikataulutuksen aineistojen toimitukseen, töiden valmistumiseen sekä yhteisen projektimme kestoon. Tunti- tai kuukausihinta riippuu työn haastavuudesta, näkyvyydestä ja valmiin aineiston määrästä. Otan vakkariasiakkuuksia 1-2 kerrallaan, joten kysy rohkeasti tämänhetkistä tilannettani.

Mikäli työskentelytavoillani on väliä, teen työni Adobe Creative Cloud maksullisella ammattiohjelmistolla, joka takaa laadukkaat vektorit ja taiton – en käytä Figmaa tai vastaavaa. Somepohjat ja esityspohjat luon Canvalla. En käytä tekoälyä luovassa työssäni eettisistä syistä (tekoäly plagioi alamme tekijöiltä ja kuluttaa valtavasti luonnonvaroja), joten mikäli kaipaat ultranopeaa tekoälyn käyttäjää sisältöjesi tekoon, en ole oikea valinta.

En tee yli 40% / kk sopimuksia enkä valitettavasti vastaanota enää alihankintöitä, sillä alihankintatilausten maksuissa, useamman osapuolen viestinnässä ja aikatauluissa on ollut harmillisesti toistuvasti ongelmia – suoraan asiakkaan kanssa asioidessa ei koskaan.

Teen kuitenkin hyvin mielelläni yhteisiä projekteja esimerkiksi verkkosivujen tekijöiden kanssa. Tällaisessa yhteistyössä teen oman toimeksiantosopimukseni ja osuuteni alkukartoituksen suoraan asiakkaasi kanssa ilman välikäsiä. Näin vältymme väärinkäsityksiltä ja asiointi on sujuvaa – tämä onkin toiminut mainiosti käytännössä. Laskutan myös osuuteni suoraan asiakkaalta. En itse peri myyntipalkkioita kollegan suosittelusta, eli tällöin lasket ja perustelet halutessasi myyntipalkkiosi oman laskutettavan osuutesi mukaan.

Suosittelen siis edellämainitusti ilmaiseksi luotettavaksi toteamiani huipputyyppejä harva se päivä asiakkailleni, joten jos tuntuu näillä ehdoin siltä, että minusta voisi olla apua projektiisi – ole rohkeasti yhteydessä! 😊


Paikalline somepalavelu
Nakkaa viestiä jos kuvvaat somea potulla!

Ookkonää Pohojois-Pohojammaalta, eritoten Haapajärveltä tai Nivalasta ja tarvikko apua yrityksen tai tapahtuman somesisältöön? Voin tulla esimerkiksi tapahtuman somevastaavaksi tai matkailukohteen ja elämyspalvelun somekuvaajaksi. Ei enää perunalla otettuja heilahtaneita kuvia, täriseviä pikselimössövideoita tai täyttä hiljaisuutta kun ei ole mitä postata, vaan sen sijaan laadukkaampaa autenttista somea paikan päällä ja kuvapankkiin myöhemmin julkaistavaksi.

Olen syntyjäni Nivalasta, mutta asun tällä hetkellä Haapajärvellä. Uskon, että maaseudun ja paikallisten tuntemus on puolellani erityisesti samaistuttavia sisältöjä suunnitellessa. Koska olen käynyt välissä muualla, osaan myös nähdä seutumme kauneuden erityisen positiivisella otteella. Olen huumorintajuinen ja empaattinen, mutta otan työni vakavasti enkä anna sinun mokata markkinoinnissasi sellaisella tyylillä, joka ei palvele enää tällä vuosituhannella.

Somekuvat ja -videot

Jos et löydy somesta, et löydy juuri mistään. Pelkän somesisällön ei välttämättä tarvitse olla huippukuvaajan kuvaamaa (entisenä valokuvaajana arvostan heitä äärettömästi ja suosittelen ehdottomasti heidän palveluitaan suurempiin projekteihin sekä henkilökuviin), vaan ihan vaan puhelimella ajatuksen kanssa kuvattuja autenttisia kuvia. Minulla on tätä varten huippukameralla varusteltu puhelin, jolla saa kuvattua laadukkaita storyja, reelsejä ja somekuvia – toki löytyy myös mm. Lightroom ja Photoshop editointikaveriksi. Lähetän näistä pyydettäessä sinulle erillisen portfolion, sillä kyseessä on toistaiseksi vain alueellinen palvelu. Näet laatutason myös Instagramini storyista sekä ”Höpötyksiä” -kohokohdasta. Siis kuvalaadun, sisällöstä en mene takuuseen.

Materiaalia voi hyödyntää esimerkiksi

  • Tapahtumissa paikan päällä ja myöhemmin
  • Yrityksen tilojen ja palveluiden esittelyssä
  • Elämyspalvelun esittelyssä
  • Majoituspalvelun esittelyssä
  • Muiden vastaavien kohteiden esittelyssä

Valitettavasti en omista autoa, joten tämä on vain paikallinen palvelu, joka toki joustaa kauemmaksikin matkakuluineen. Antaisin mielelläni suoran hinnan, mutta koska sisältö voi olla määrältään mitä tahansa, on helpompi, jos lasketaan se ihan yksilöllisesti – puhutaan kuitenkin sadoista, ei tuhansista. Hintaan vaikuttaa kuvaamiseen ja editointiin käytetty aika (haluatko esimerkiksi valmiiksi editoituja ja tekstitettyjä videoita), mahdollinen tapahtuman sisältöön valmistautuminen ja suunnittelu, työn näkyvyys ja kuvapankin toivottu suuruus.

Myös UGC-sisällöntuotanto voi olla mahdollista, eli mikäli haluat minun esiintyvän maltillisesti materiaaleissa tai esittelevän esimerkiksi tuotetta (puhua ja/tai olla kuvassa), voin kertoa tästä lisää.

Ja hei vinkkinä, palveluihini haetaan usein Leader-tukea. Yrityksen markkinointikulut voivat siis olla juuri sopivia yritystuen kohteita täällä maaseudulla, joten kysele tarvittaessa omalta yritysneuvojaltasi mahdollisuuksistasi lisää (ja meikäläiseltä tarjous kaveriksi).

Konsultointi on ilmaista ja palveluihin sisältyy koevedokset*. Hinnat on suunnattu pk-yrityksille.

Kurkkaa, löydätkö täältä vastauksen käytännön kysymyksiin.

  1. Ota yhteyttä osoitteeseen info@eanamedia.fi tai lomakkeen kautta – äläkä epäröi kysyä mitään, mikä mietityttää. Laita viestiisi tarkka kuvaus tarpeestasi ja aikataulustasi. Esitän tämän perusteella pakettihinnan, ellei hinnastossani ollut selkeää hintaa haluamallesi palvelulle.

  2. Hinnat hyväksyttyäsi luomme kirjallisen toimeksiantosopimuksen, joka hyväksytään sähköpostitse. Tämän jälkeen lähetän sinulle alkukartoituskyselyn – voimme myös halutessasi järjestää Google Meetin jos haluat tavata kasvotusten. Tee toiveistasi kuitenkin myös kirjallinen yhteenveto. 😊

  3. Seuraavaksi vedostelemme toiveidesi ja sopimuksemme mukaisesti, kunnes on hyvä.

  4. Toimitan sinulle valmiit tuotteet käyttöohjeiden kera.

Vedostelu ja yhteydenpito hoidetaan sähköpostitse. En käytä sosiaalista mediaa enkä henkilökohtaisia kanavia työviestintään, jotta mikään viesti ei huku ja tietoturva säilyy. Voit huoletta vastata milloin itsellesi sopii, vastailen takaisin arkisin työajallani (en työskentele viikonloppuisin).

Sopimus on lakitekninen käytännön asia, joka turvaa molempien sopijaosapuolten oikeudet tarvittaessa.

Maksutapana toimii laskutus ja lasku lähetetään 14 päivän maksuajalla kun työ aloitetaan. Sinun ei siis tarvitse maksaa ”sikaa säkissä”. Luethan saamasi sopimusehdot kuitenkin huolellisesti!

Annan aika-arvion tarjouksen yhteydessä toiveet ja senhetkisen työtilanteeni huomioiden. Pyrin tehokkuuteen ja selkeään aikatauluun, vastaan viesteihin arkisin ilmoittamallani työskentelyajalla. Kovin tarkkaa valmistumisaikaa on mahdoton antaa ennakkoon, koska se riippuu myös koevedoskierrosten määrästä ja asiakkaan nopeudesta vastata niihin.

Toivon kuitenkin, että tilausta sopiessa varaudut vedosten kommentointiin ja sitoudut aikataulullisesti sovittuun deadlineen välttääksemme tulonmenetyksen ja päällekkäisyyksiä myöhemmin. Hyvä vastausaika vedoksille on 1-3 arkipäivää, toimitan sinulle keskimäärin samassa ajassa uudet vedokset ja kerron, milloin lähetän seuraavat, jotta voit ottaa odotellessasi rennosti. milloin lähetän seuraavat, jotta voit ottaa odotellessasi rennosti.

Ymmärrän! Voit lukea halutessasi blogitekstini graafikon hinnoittelusta, niin hintaperusteet ja siitä vähennettävät kulut avautuvat paremmin – hinnasta kun jää käteen omalla kohdallani noin puolet. Viralliseen suositukseen 112,50/h (2024) nähden hintani pk-yrityksille on siis vielä kovin maltillinen.

Rajattomien koevedosten myötä ennalta sovitun pakettihinnan tuntihinta laskee, mikäli koevedoskierroksia tulee 4 tai enemmän. Useimmiten asiakas kuitenkin haluaa hinnan ennakkoon, joten pitäydyn toistaiseksi pakettihinnoissa todellisuudessa toteutuneen tuntitaksan sijaan. Pakettihinta perustuu omaan arviooni työskentelynopeudestani.

Mikäli hinta tuntuu kalliilta perusteluistani huolimatta, ymmärrän edelleen tunteesi.

Voit aina kysyä myös budjettisi mukaisen tarjouksen, niin mietitään mitä voisin tehdä siihen hintaan – siinä ei ole mitään hävittävää eikä varsinkaan hävettävää!

Jokainen projekti on uniikki ja siihen käytetty aika voi vaihdella tunnista useaan työpäivään. Luovan työn hinnoittelu ei ole yksiselitteistä eikä yksi tunti ole kaikissa töissä samanarvoinen haastavuutensa puolesta. Esimerkkihinnat eivät siis ole kiveen hakattuja, mutta luovat kuitenkin selkeämmät raamit hintatasolleni.

Yllämainitusti kaikenlainen konsultointi on aina ilmaista, joten otathan rohkeasti yhteyttä myös jos sinulla on kysyttävää tai jotain sellaista projektia, mitä ei löytynyt suoraan palveluistani. 😊

Lue koko teksti arvoistani blogista, klikkaamalla tästä.

Minun arvolupaukseni on se, että olen vastuullinen ja luotettava tekijä. Suostun vain sellaisiin töihin, mistä koen yrityksen aidosti hyötyvän. Esimerkkinä, jos yritys pyytää sellaista mainosmallia mikä ei juurikaan enää tänä päivänä palvele, tai mikä taas puolestaan trendaa liikaa ja saattaa kadota massaan – koen velvollisuudekseni suositella tilalle jotain mikä voisi toimia paremmin. Minulla on aito halu auttaa yritysasiakkaitani menestymään erottuvan ja kohderyhmälleen sopivan markkinoinnin välityksellä. Otan työssäni huomioon sen, että tekemäni sisältö on saavutettavissa myös heikkonäköisimmille – pystyn samaistumaan siihen hyvin, sillä itsellänikin on synnynnäisesti vain yksi (hyvin) näkevä silmä.

Ensisijaisesti etsin siis ratkaisuja ja toteutan visioita puhtaasta halusta auttaa ja rakkaudesta lajiin – sen kyljessä tulee sitten se myynti.

Koska pyrin itse toimillani vastuullisuuteen, odotan samaa myös asiakkailtani. En siis suostu tekemään esimerkiksi epäeettistä, harhaanjohtavaa tai loukkaavaa sisältöä. Odotan myös asiallista kommunikointia sekä sopimukseemme, aikatauluumme ja yhteydenpitoomme sitoutumista työn edistämiseksi.

Hinnoittelen työn sen arvon ja siihen käytetyn ajan mukaisesti polkematta alan hintasuosituksia tai muita tekijöitä.

Jotta voin olla jatkossakin mahdollisimman hyvä tekninen tekijä, seuraan aktiivisesti alati muuttuvia trendejä ja opettelen uutta sekä mahdollisimman ympäristöystävällistä toimintaa liittyen yritykseni mahdollisiin hankintoihin.

Kyllä kuuluvat, kuitenkin maltillisessa määrin. Pakettihinnat on laskettu max. kolmen (3) vedoskierroksen mukaisesti. En kuitenkaan halua, että jäät harmittelemaan jotain yksityiskohtaa vain siksi, että vedoskierrokset loppuu kesken, vaan minulle on tärkeintä, että olet varmasti tyytyväinen lopputulokseen. Pieniä hiontoja voidaan siis tehdä enemmänkin, mikäli ne ovat edelleen alkukartoituksen vision mukaiset.

Alkukartoituksen tavoitteena on päästä halutun tyylin jäljille ensimmäisistä koevedoksista lähtien – tilaathan työn vasta sitten, kun hahmotat millaisen haluat. Vaikka vapaat kädet olisivat taitavat, ajatusten lukuun ne eivät pysty. En tee poissulkevaa vedostelua, eli että piirtäisin turhaan useita eriaiheisia kuvituksia, vaan mieluummin piirrän siitä yhdestä toivotusta aiheesta toivotulla tyylillä muutaman erilaisen variaation.

Vain olemassaolevaan visioon tähtäävä työskentely mahdollistaa hintatiedot ennakkoon.

Tätä voisi verrata puvun tilaamiseen räätäliltä – jos annat vapaat kädet, on lopputulos takuuvarmasti huolellinen ja laadukas, siihen on käytetty maksetun palkan verran aikaa, mutta se ei välttämättä ole tyyliäsi. Poissulkeva vedostelu ei ole siis hyvä lähtökohta millekään työlle, vaan tarkempi linjaus on hyvä olla alusta asti – minä autan tilaamassasi suunnittelutyössä sitten siitä eteenpäin ja herätän toiveesi visuaalisesti henkiin. 😊

Oma vedostelutyylinini on viimeisteltyä – en tee koskaan pelkkiä ääriviivaluonnoksia. Jos koevedoskierrosten määrä ylittyisi kolmella kerralla ja työ ei etenisi siinä vaiheessa lainkaan, on syytä pitää palaveri.

Sopimuksessa käydään rajattoman vedostelumäärän ehdot vielä tarkemmin läpi. Luethan ne huolellisesti.

Ei saa. Koevedokset ovat sopijapuolten kesken jaettavia luottamuksellisia tietoja. Perheeltä ja ystäviltä saa tottakai kysyä mielipidettä, mutta esimerkiksi sosiaaliseen mediaan ja muille kolmansille osapuolille jakaminen on kielletty. Koevedokset ovat keskeneräisiä tuotteita myyjän ja tilaajan välillä – työn maksu otetaan vain yhdestä, eikä esimerkiksi kymmenestä eri versiosta. Käyttö- ja tekijänoikeus siirtyy siis vain tilattuun, valmiiseen, hyväksyttyyn ja maksettuun tuotteeseen.

Tilauksesta luodaan erikseen sopimus molempien osapuolten turvaksi ja väärinkäytösten estämiseksi. Sopimus kattaa myös kohdan koevedoksista.

Lasku lähetetään kun sopimus työstä on tehty ja työn teko aloitetaan. Laskulla on 14 pv maksuaikaa, jonka aikana työ todennäköisesti myös valmistuu, ellei kyse ole isommasta projektista.

(Poikkeuksena Kattava -yhteistyöpaketti laskutetaan kahdessa osassa; eanamedia laskuttaa edellämainitun mukaisesti oman osuutensa aloitettuaan työn ja Injan laskuttaa oman osuutensa verkkosivujen valmistuttua, kuitenkin viimeistään 4 vk sopimuksen teosta. Arvioitu paketin valmistumisaika on 2-4 vk – mikäli työ kuitenkin viivästyy asiakkaasta johtuvista syistä, lähetetään loppulasku siitä huolimatta viimeistään 4 vk kohdalla.)

Huomioithan, että 14. päivä on viimeinen eräpäivä, jolloin maksun tulee olla jo maksettuna. Käyttöoikeus siirtyy työlle, jonka maksun olen vastaanottanut.

Maksamatta jääneellä työllä ei ole minkäänlaista käyttöoikeutta. Omistus-, käyttö- ja muokkausoikeus säilyy tällöin eanamedialla. Maksamattomat laskut menevät muistutuksen jälkeen perintään.

Luovutan lähtökohtaisesti vapaat käyttöoikeudet kaikkiin hyväksyttyihin ja maksettuihin tuotteisiin. Nämä sisältyvät pk-yrityksille suunnattuihin hintoihini. Pidätän kuitenkin käyttö- ja muokkausoikeuden edellämainittuihin koevedoksiin, työstöversioon ja maksamatta jääneisiin tuotteisiin.

Tilauksesta luodaan erikseen yksilöllinen sopimus molempien osapuolien turvaksi ja väärinkäytösten estämiseksi.

Graafikon, eli luovan alan tekijän tekijänoikeutta voi verrata esimerkiksi kuvaamiseen ja kuvaajan tekijänoikeuteen. Vaikka kuvaajallekin ohjeistetaan tarkkaan, millainen kuva halutaan niin kuvaajalla eli kuvan toteuttajalla ja käsittelijällä on kuitenkin tekijänoikeus, eikä esimerkiksi raakavedoksia saa käyttää missään ja siksi niissä onkin yleensä ”koevedos”-vesileimat.

Tuotteen hinta koostuu aina osittain myös oikeuksien myymisestä ja rajaamisesta, siksi pienyrityksille ja suuryrityksille on usein eri hinnat, koska teoksen rahallinen hyöty ja näkyvyys on eri tasoa.

Asia erikseen Canvan kaltaiset valmispohjat tai yleispätevät Wordit joiden elementteihin kellään ei ole tietenkään oikeutta, eikä ne vaadi ”luovalla tasolla” niin paljoa eikä niitä voi yleisyytensä puolesta teoksiksi lukea.

(Oikeudet on kuitenkin valmispohjien suunnittelijoillakin ja käyttöehdoissaan he määrittelevät, miten heidän ilmaiseksi tarjoamaa sisältöä saa käyttää ja miten ei. Kannattaa siis aina lukea kuvapankkien ja vastaavien ilmaissivustojenkin käyttöehdot, koska usein niissä saatetaan kieltää esimerkiksi kaupallinen käyttö. Moraalisestihan luvaton käyttö on tietenkin aina väärin teoksen luojaa / kuvan ottajaa ajatellen.)

Kuvituskuva, jossa screenshotteja asiakkaiden viesteistä, esimerkiksi: "iiik noita vedoksia. Sä oot huikea!"


Olenko etsimäsi tekijä?


VAI ARVELUTTAAKO?

Tässä vielä muutamia syitä, miksi valita minut.