Arvolupaus

Keskustellaan hetki arvoista. Tämä on aihe, johon kiinnitetään vuosi vuodelta enemmän huomiota ja syytä onkin.

Millaiset ovat eanamedian arvot?

Olen tehnyt graafisen suunnittelun lisäksi asiakaspalvelutyötä aivan työurani alusta saakka. Minulle on ollut aina kaikista myyntiporkkanoista huolimatta ensisijaisen tärkeää, että asiakas saa apua ongelmaansa ja ehkä vielä lisäksi jotain sellaistakin, mitä ei arvannut edes kysyä. En muista, että olisin saanut koskaan huonoa asiakaspalautetta, sen sijaan olen saanut donitseja, suklaalevyjä, suklaata ja tekstaripalstakiitoksia. Tuntui aivan ihanalta, että olin saanut jollekulle niin hyvän mielen ja vastavuoroisesti pyrin aina antamaan itsekin kohtaamilleni asiakaspalvelijoille ruhtinaalliset kiitokset. Se ei ole todellakaan helppo ala ja vetää ihmisen nöyräksi – ainakin minut, saamistani kiitoksista huolimatta. Hattuun ne eivät kerenneet kuitenkaan nousta.

Haluan tuoda saman palvelualttiuden ja nöyryyden myös omaan yritystoimintaani ja omien asiakkaideni pariin. Tottakai ihmisen kuuluu elää ja saada työstään palkka, mutta vastaanotan palkkani mielellään tyytyväiseltä asiakkaalta. Minun arvolupaukseni on se, että olen vastuullinen ja luotettava tekijä. Tarkoittaen sitä, että suostun vain sellaisiin töihin, mistä koen yrityksen aidosti hyötyvän. Esimerkkinä, jos yritys pyytää jotain vanhentunutta mainosmallia mikä ei juurikaan enää tänä päivänä palvele – koen velvollisuudekseni suositella tilalle jotain mikä taas voisi toimia. Minulla on aito halu auttaa yritysasiakkaitani menestymään erottuvan ja kohderyhmälleen sopivan markkinoinnin välityksellä.

Ensisijaisesti etsin siis ratkaisuja ja toteutan visioita puhtaasta halusta auttaa ja rakkaudesta lajiin – sen kyljessä tulee sitten se myynti, millä ostan näkkileivän talouteen.

Koska pyrin itse kaikilla toimillani vastuullisuuteen, odotan samaa myös asiakkailtani. Karrikoidusti, en siis lähde tekemään esimerkiksi epäeettistä ja loukkaavaa sisältöä. Odotan myös asiallista kommunikointia sekä sopimukseemme sitoutumista. Minä en jätä vastaamatta viestiisi viikoiksi, joten ethän sinäkään. Toivon siis molemminpuolista kunnioitusta ja toisen ajan arvostamista.

Jotta voin olla jatkossakin mahdollisimman hyvä tekninen tekijä, seuraan aktiivisesti alati muuttuvia trendejä ja opettelen uutta sekä mahdollisimman ympäristöystävällistä toimintaa liittyen yritykseni mahdollisiin hankintoihin. Käytän ja suosittelen asiakkailleni tarvittaessa vain paikallisia ja vastuullisesti toimivia alihankkijoita. Kerron myös aidon avoimesti (toisinaan humoristisesti) yrittäjän arjestani sosiaalisen median kanavissani. Haluan, että olen mahdollisimman lähellä asiakkaitani, vaikka etänä asioisimmekin.

Nämä asiat lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon.



Kunnioittavasti, mutta ei kuitenkaan liian jäykästi,
Eve / eanamedia