Asiakastarina: brändi-ilmeen kompakti uudistus
Brändi-ilmeen uudistus; brändivärit, logo ja somepohjat I SEO-palvelut Sarita Peltoniemi
Tässä tekstissä pääset tutustumaan hieman yksityiskohtaisemmin, mistä lähtökohdista ja miten toteutimme tämän asiantuntijayrittäjän brändi-ilmeen uudistuksen.


Työn eteneminen
Sarita kaipasi brändiväriensä freshausta, uuden logon ja uutta ilmettä tukevat somepohjat. Ilmeestä oli jo olemassa visio, jonka avulla ehdotin erilaisia väriyhdistelmiä – päädyimme lopulta pakettiin, jossa oli mukana tuttua ja turvallista kirkastettuna sekä pientä uutta twistiä. Saritalle oli tärkeää, että väreissä ja niiden ohjeistossa huomioidaan erityisen hyvin visuaalinen saavutettavuus ja hyvä kontrastinäkyvyys. Ohjeistoon kuuluvissa käyttöohjeissa demonstroin esimerkein, miten värejä voi ja kannattaa yhdistää.
Logosta oli tyylillinen toive ja pääsimmekin halutun logon jäljille jo ensimmäisissä koevedoksissa. Tein muutaman pienen yksityiskohdan hiomisen ja kokeilimme testillä hieman erilaisia fontteja, mutta päädyimme lopulta tähän ensimmäisenä ihastuttaneeseen vaihtoehtoon. Sarita päivittää runsaasti asiantuntijasisältöä someen, joten logosta oli hyvä olla etukirjaimista tunnistettava ikoni/kuvitus, joka näyttää tyylikkäältä myös somepohjissa. Logo on yksinkertaisen kaunis ja siinä on soljuvia yksityiskohtia, kuten r- ja l-kirjaimen liitto – yksityiskohta johon ei ehkä kiinnitä huomiota, mutta joka tekee logosta huomaamatta harmonisen. Kirjaimet SP käyvät niin Saritan nimen kuin palvelunkin lyhennelmänä.
Palaute työstä
”Eveliinan työskentely oli alusta loppuun saumatonta ja ammattimaista. Hänellä on kyky ymmärtää asiakkaan toiveet ja muuntaa ne visuaalisesti vaikuttavaksi kokonaisuudeksi. Logoni, brändivärit ja somepohjat eivät ainoastaan tehneet verkkosivuistani tyylikkäitä ja ammattimaisia, vaan myös helpottavat sisällöntuotantoani merkittävästi.
Eveliinan joustavuus ja lämmin asenne tekivät yhteistyöstä inspiroivaa ja mutkatonta. Suosittelen häntä lämpimästi kaikille yrittäjille, jotka haluavat vahvan ja tunnistettavan brändi-ilmeen!”
–Sarita Peltoniemi
Ja vielä loppuun – tämä ei ole maksettu mainos kumpaankaan suuntaan, mutta haluan vilpittömästi suositella myös Saritan palveluita. Mikäli haluat oppia hakukoneoptimoinnista käytännönläheisesti, suosittelen lämpimästi tutustumaan hänen sivuihinsa sekä SEO-kursseihinsa klikkaamalla tästä. Mikäli olet Instagramissa, pääset seuraamaan hänen vinkkejään klikkaamalla tästä. Sarita on aivan huipputyyppi ja tietää mitä tekee!
Lue myös:
Asiakastarina: kirjan taitto entisaikojen tyyliin
Asiakastarina: yritysilmeen päivitys